Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Sunday, January 4, 2009

perginya seorang guru..

assalamualaikum w.b.t..
salam sejahtera dan salam hormat buat semua sahabat2 dan kenalan yg budiman sekalian..
mungkin ada yg masih ingat tentang cerita aku dahulu tentang sekolah ku `taman islam`.
pemergian seorang lagi guru yg juga seorang pengasas taman islam yg di segani dan di hormati sepanjang hayat nye di kalangan masyarakat setempat,beliau cukup dikenali semua orang terutamanya mereka2 yg menadah ilmu dgn beliau semasa beliua masih sihat dahulu,permegian beliau buat selamanye baru beberapa bulan,kali ni aku menceritakan pemergian beliau..dulu pernah aku ceritakan tentang beliau mengenai latar belakang beliau semenjak beliau menubuhkan sekolah taman islam..

pada tanggal 17 syawal 2008..mase tu aku berada di taman tun hussin onn kuala lumpur,dari umah akak aku di klang ke taman tun hussin onn untuk menghantar barang kiriman dari syria ke rumah kak zana dan abg rezuan.. ketika tu aku sampai ptg,memg bercadang nk htr brg tu jer dan terus balik ke klang lps magrib,tp aku dipelawa abg rezuan untuk bermalam di situ,aku menelefon kakak aku di klang untuk bgthu yg aku tido umah orang..di pendekkan cerita...

aku pon bermalam disitu..pada waktu subuh,mcm biasa lah aku bangun solat subuh..lps solat subuh aku dpt panggilan dr aduk pmpuan aku..

adik: abg g nk balik x?
aku: kenapa?
adik: skrg ni to`ki chik tgh tenat,doktor tgh pam dada dia..
aku: i`allah abg balik..tp kena tye kak ngah dlu..

setakat itu je aku bercakap dgn adik aku,aku bersiap-siap untuk turun breakfirst dgn abg rezuan sekeluarga..blum sempat pakai seluar..lagi sekali adik aku telefon..kali ni betul2 bt aku menangis di rumah orang..aku dpt berita yg to`ki chik dah xada lagi...alangkah sedih nye aku mendgr berita ini..aku menangis sepuas ati aku..akhirnye aku dipujuk oleh abg rezuan supaya bersabar,aku membuat kptsn untuk balik terengganu pg tu jgk..abg rezuan menasihat kan balik terus dr kl,jgn patah balik ke klang..

alhamdulillah akhirnye aku sempat melihat wajah arwah buat kali terakhir dan juga aku turut memandikan arwah..keadaan cukup pilu dan sedih sgt mase tu..itu lah sedikit cerita tentang pengasas taman islam..al-fatihah buat arwah haji shafie bin muda..dan juga mintak sama-sama kita doakan juga untuk mudir taman islam skrg supaya sihat dan cepat sembuh..amin..sekian sahaja cerita untuk semua,semoga berjumpe lg..

assalamaualikum..

No comments: