Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Tuesday, May 13, 2008

oh tidak!!! Barang Naik lagi(BN)

assalamualaikum...
salah sejahtera dan salam dari dimasq buat semua yg mengenali blog salam dari dimasq ini...semoga kalian dalam keadaan sihat wal`afiat hendaknye...amin!!!
bagi diri aku disini alhamdulillah sihat mcm biasa..cuma ape yg aku nk kongsi dgn semua orang hari ini adalah tentang keadaan semasa di dunia skrg..samada di syria ataupon di mana saje lah..mgkin keadaan mcm ni berlaku di semua tempat..tp ape yg aku nak katakan disini,bukan aku nk campur hal2 politik dlm blog ni..cuma aku nk korang tahu benda ni berlaku di semua negara yg ada penghuni..klu xde penghuni maknanye bukan negara tp pulau yg xde penghuni..ape yg aku nk kongsi dgn semua org tentang kenaikan harga barang..aku ingatkan kat malaysia je harga barang naik tinggi..tp kat syria ni lebih tinggi lg harga diorang naik kan..contohnye mcm minyak..mula2 minyak hanya 7lera 1 liter..tp skrg sampai naik ke 25lera 1 liter...mcm mana rakyat nk hidup klu harga naik sampai tahap tu...tp yg aku pelik kan..rakyat buat pekak je walaupun minyak naik tinggi..hairan dan ajaib betul lah dgn rakyat syria ni..nk kate semua rakyat dia kaya??banyak yg menganggur tepi jalan..sampaikan aku nk mkn roti pon dia naik kan harga jgk..ape kejadahnye semua ni..???cuma satu lg yg korang kena thu...duduk di mana pon,xkira lah luar negeri ke dlm negeri ke..korang kena ingat dua je...dua huruf ni memang langsung xleh pakai lah..mesti korang tahu kan ape dia???ape lg klu x huruf B dgn N...pasal huruf ni lah banyak rakyat yg merana...yelah..pasal huruf tu lah ramai yg miskin,ramai yg xde keje..psl huruf tu jgk lah aku dgn kwn2 ni takut nk naik servis pergi mana2 tau...


yelah...elok2 servis nk pegi sekolah 5 lera..naik ke 10 lera..roti plak elok2 5 lera naik sampai ke 7.5lera..semua nye naik lah...xthu lah klu nk kawen dgn anak arab naik harga ke x???itu yg aku duk fikir tu...klu harga anak dara arab pon naik harga..jawabnye cari anak dara kat malaysia jgk lah yek..hehehe..itu saje je selit sikit2 dalam ni..korang kena ingat selalu..perkataan BN jgn korang pakai sgt..xelok untuk kesihatan kite...ehehe...dr dlu lg aku sakit telinga dgr perkataan BN ni..ingatkan perkataan tu cuma di malaysia je..tp perkataan tu sampai ke syria..memang malang betul dua perkataan ni..memang aku hairan betul dgn rakyat syria ni...boleh je diorang bt xthu psl harga naik ni...klu kat malaysia naik 10sen pon dh buat tunjuk perasaan besar2..tp kat syria ni mcm xde ape yg naik..aku nk bayar duit servis yg asal asul 5 lera jd 10 lera pon rase besar je 10 lera tuh..

aku xnk tulis panjang2..nti korang boring nk baca panjang2..cukup dlu untuk kite kongsi pasal barang naik ni..nti aku masukkan topik yg lain plak...ape2pon..aku nk ingatkan korang..tolak perkataan B dgn N tu...xelok simpan...k lah...jgn korang fikir aku nk campurkan politik plak dlm blog ni..tp itu untuk kte semua sedar bahawa perkataan tu xelok dan boleh sakit telinga bila dgr...oklah...semoga kite semua dpt berkongsi tentang keadaan dunia skrg samada di malaysia ataupon di bumi dimasq ini...assalamualaikum..

2 comments:

SoFie NuR said...

sabar je la ek...kat cni pun makin menjadi2 gak harga barang...makin naik n ade yg x msk akal pun harga barang tu...

Salam Dari Dimasyq said...

sofie nur.
sabar2..balik malaysia kang sabar dgn harga beras plak..tu lah..B dgn N ni memg xleh pakai..semua nk naik..huhuhuh